Fragmenter fra en vinter

Våkner opp med en Håkan Hellström-sang på hjernen tidlig i februar, selv om iTunes røper at jeg ikke har hørt på den på over to måneder.

Står ute i et tjukt lag slaps og venter på buss mens den kalde, fuktige vinteren kryper opp gjennom skosålene.

Gjemmer meg bak skjermbrettet med pledd og headsett mens den bedre halvdelen ser Broen.

Er veldig støttemedlem på Sats.

Hører Thompson Twins «If you were here» på repeat og er 16 og er Molly Ringwald og er oh-so-crazy-in-love i Jake Ryan i 16 Candles.

Tvinger med den bedre halvdelen på kålrulettlaging. Etter to og en halv time med matlaging, som inkluderer å flytte kombiskapet for å få ut den store gryta samt å brenne fingertuppene mens vi utfører presisjonskirurgi på et kokt kålhode, ender vi opp med å spise overkokt, undersaltet kål fylt med slapt, smakløst kjøtt. Resten av kålhodet bobber noe makabert rundt i en bolle med kaldt vann til jeg forbarmer meg over det og donerer det til restavfallet. Har muligens ikke en glitrende husmorkarriere foran meg.

Raider bokhandlenes pre-mammut-salg og kommer heim med såre fingre etter for tunge handleposer og altfor lang Kongens gate heimover.

Spiser store mengder halspastiller.

Prøver å øve meg på å blunke når jeg sitter foran dataskjermen. Er redd Word tror jeg flørter. Word er innbilsk.

Bekymrer meg for oliventreets helsetilstand og sjansene for en snarlig død.

Snur derfor skjermen bort fra vinduet hver gang jeg leser om Whitney Houston for ikke å gi det ideer.

Skjønner ikke at Whitney Houston er død, hører Wimp-tribute-lista to ganger, er mentalt elleve, tolv, fjorten igjen og et eller annet sted gikk noe galt, men I’m still saving all my love for you.

 

2 responses to “Fragmenter fra en vinter

Legg igjen en kommentar

Følg

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 782 andre følgere

