Sommerdag i oktober

Går på butikken i hullete dongeribukse og tynn genser og skjerf og det blir fort for varmt. Kjøper horn og osteflette hos bakeren, kjøper sjokomelk og reker på Bunnpris, skal kanskje lage spaghetti med reker til middag.

Det er høstferie og ungene skater i gata. Jeg går forbi en rosa damesykkel – lik den S. hadde på hytta og lagde bremsespor i innkjørselen vår med, målte hvilke som ble lengst. Sykkelkurven er fylt med tomme vinflasker.

Jeg kjøper øl og blir spurt om leg. Fomler med småpenger når jeg skal betale. Femmeren glipper ut av fingrene mine tre ganger før jeg gir opp.

35 grader i solveggen nå.

Indian summer.

5 responses to “Sommerdag i oktober

Legg igjen en kommentar

