Forsøk på å Gripe dagen

Jeg befinner meg i Sverige i helga. Min indre kamferungdom lot seg friste til nye eventyr med studentrabatt på nabotåget og Coop hotellkupp, og vips! oppdaterer jeg bloggen fra et Stordalen-hotell i Östersund, via et særdeles ustabilt nett.
Gårdagen ble tilbrakt med kinamat og Knausgård på Skavlan. På NRK. I dag var vi ikke like kulturelle. For å veie opp for skammen etter en moderat harrytur på Systembolaget, trålet jeg byen etter Maria Gripe-bøker. Jeg fant ikke så mye som en ynkelig skygge [forsøk på Maria Gripe-referanse]. Twilight, True Blood og Harry Potter er derimot rikt representert. Jeg lot min indre olding fnyse over dagens tilstander og ønske seg tilbake til 90-tallet da hun (jeg) var ung (unge). Kjøpte Människohamn av John Ajvide Lindqvist og avreagerte med fotsparktrening i hotellets pytt (basseng).

One response to “Forsøk på å Gripe dagen

  • Høstblogg « Astarkvedja

    […] med en kopp kaffe og “Tordyveln flyger i skymningen” som jeg investerte i som ebok etter min siste Maria Gripe-abstinens. Må snart få hekla ferdig det bestemorpleddet så jeg kan krype under det, gå i hi, gjemme meg […]

Legg igjen en kommentar

