Renselse

Sitter oppe og drikker vann og prøver å skylle bort noen hardnakkede bakterier fra svelget. Med lite hell.

Klokka nærmer seg midnatt og det er alt for seint, men jeg klarer ikke legge meg når det gjør vondt i halsen. Må prøve alt først. Halstabletter. Varm solbærsaft (for øvrig en sterkt undervurdert drikk). Te. Vann. Voodoo.

Jeg hadde gått tom for dusjsåpe og Body Shop i Östersund hadde bare småflasker, så her sitter jeg og lukter mann og vulkanutbrudd etter å ha sniklånt kjærestens vaskeremedier. Det føles trygt på en «vær din egen kjæreste»-måte. Likevel greit å vite at jeg er sjuk nok til å slippe å forlate huset i morgen. Kanskje noen lukter på meg og tror det er Den Store Transvestitt-dagen, og hvem vet hvilke konsekvenser dét kan sette i gang?

Vannglasset og hodet er tomt. På tide å finne senga.

5 responses to “Renselse

Legg igjen en kommentar

