Sonntagabend für anfänger

Søndag kveld allerede. Kapitlet er nesten ferdigskrevet. Det føles veldig rart å tenke på at rundt 10-15 % av masteroppgaven nå er staket ut, ikke ferdig, på langt nær perfekt, men rammene er satt og formuleringene kverner rundt og spikrer seg i hodet mitt. Middagen er fortært og oppvasken tatt. Besøk har kommet og gått, vi lo så vi skreik, naboene hørte oss sikkert, lurte på hva som var så moro, vi så den tyske serien vi alltid ser sammen, forviklingene ble verre og verre, vi trekker paralleller til våre egne liv og leser Elle etterpå for å få litt avstand igjen. Bytter gamle dameblader og snakker om tyske romaner. Livet virker plutselig passe stort igjen. Ikke for lite eller for stort som det ofte gjør ellers, det passer som en gammel ullgenser som har blitt vasket på litt for høy temperatur sånn at den har krympet seg slik jeg ofte krymper meg og passer både over bolen og i ermene. Spiser brødskive med ridderost og lager te mens jeg tenker på at åtti til hundre sider egentlig ikke er mye når man  skal prøve å si noe og at ett ord kan være nok når livet er Fint. Hører  «You tripped at every step» for hundrede gang og får fortsatt et kick hver gang han kommer til «in another world of/gin and cigarettes, those /coctail cabinets put /mud in your eye», tar seg inn igjen, kommer inn på sporet. Henter meg heim. Og jeg er akkurat der jeg vil være i et lite øyeblikk.

Legg igjen en kommentar

