3-Date: Grusomme meg

I kveld var jeg på kinodate og så «Grusomme meg» i 3D. Anbefales!

Raskt synopsis: Superskurken Gru er en skuffelse for seg selv og andre. Han klarer rett og slett ikke å slå gjennom internasjonalt. Det topper seg når rivalen Vektor (Viktor er visstnok et nerdenavn), stjeler en pyramide fra Giza og erstatter den med… noe helt annet. Sammen med sin gjeng Minioner (sjekk linken for bilder. Minionene er de som ser ut som ørepropper og som jeg nå har et brennhett ønske om å adoptere) setter Gru ut på et siste tokt for å oppnå makt, berømmelse og, ikke minst,  anerkjennelse fra mamma: Å stjele månen!

Så tropper tre søte, små, foreldreløse jenter opp på døra og Gru prøver å kombinere rollen som myk mann og superpappa med rollen som månestjelende superskurk og Minionadministratør. Resultatet er underholdende og sjarmerende, dog ikke klisjéfritt, men det er  absolutt verdt å kaste bort en kveld på.

Og om du gjør det: Kan du være snill og ta med en Minion tilbake til meg?

Legg igjen en kommentar

