Jeg var sliten da jeg våkna

Drømte jeg var heime hos foreldrene mine. Mamma var bortreist. I mangel av noe bedre å gjøre, bestemte jeg meg for å pusse opp kjøkkenet. Big, bad mistake.

Kjøpte mørkegrå maling, identisk med den jeg maler soverommet med. Maler halve kjøkkenveggen på kryss og tvers, planløst, slenger opp litt maling her og der, Går tom for grå maling. Har plutselig kjøpt ny maling… som er sitrongul. Slenger opp litt av det også. Tar fire skritt bakover for å beundre resultatet.  Det ser… forferdelig ut. Foreldrene mine kommer heim og ser ikke noe. Kjefter ikke. Jeg blir irritert over at de ikke ser hvor katastrofalt stygt det har blitt, jeg har i praksis ødelagt kjøkkenet og pappa som alltid er veldig nøye på panelet på kjøkkenet ser ingenting, spiser bare frokost som om ingenting hadde skjedd.

Og plutselig er jeg i biljakt på et hotell på Kypros, veldig James Bond med en nedslitt rød Opel. Ble lurt for skatten av en annen blogger. Blir satt til å passe unger på et hotellrom i stedet.

Husker ikke om jeg pusset opp der.

 

Legg igjen en kommentar

