Obstfelder, Aarø og Reite: Det er lørdag.

Det regner og snøen krymper seg, sakte blir fortauene flekkvis isfrie, mens en er en og to er to, de  hopper i vann og triller i sand, zik, zak, de drypper på tak, tikk, takk, det regner i dag. Jeg har sovet lenge, sovet urolig, drømte jeg var med i en norsk gangsterfilm. Det gikk ikke noe særlig. Våkna skrubbsulten og heiv i meg to skiver med smøreost med mandarin og ananas. Hadde nesten glemt at den eksisterte, da jeg fant den på butikken sist uke. Mamma brukte alltid å kjøpe inn det når hun hadde forening og serverte ostefat og kjeks og jeg sneik meg inn og var flink jente og spiste ost, kjeks og kanskje en sellerikvist.

Drikker traktekaffe og leser Selma Lønning Aarø, En rekke avbrutte forsøk som ebok. Ler og kjenner meg igjen. Legger hodet bakover for å få med meg den siste dråpen kald kaffe. Prøver å synge med til the Bangles’ «Going down to Liverpool». Går raskt over til å synge inni meg. Det høres bedre ut.

Skal snart på butikken og kjøpe mat og VG. Mens jeg sparer opp til et kaffi-t-skjorte-fond og venter på neste oppdatering på bloggen, skal jeg kose meg med Andrés siste eskapader på s. 74 i VG Helg i dag (Kjøp den og bli et nytt og bedre og tynnere og lykkeligere menneske. Vel, i alle fall tre av fire. Men jeg kan komme og ta maten fra deg, hvis du ikke er overbevist.).

4 responses to “Obstfelder, Aarø og Reite: Det er lørdag.

Legg igjen en kommentar

