Ønskes kjøpt: Sikkerhetslås og kjøttøks

Jeg ble revet ut av søndagsapatien da noen kontant ringte på dørklokka mi, for så å umiddelbart røske hardt i min heldigvis låste ytterdør. Det var skikkelig ubehagelig. Jeg følte meg utrygg. Og alle knivene mine er skitne etter middagslaginga.

Før jeg rakk å snike meg fram til kikkhullet for å ta vedkommende i øyesyn, hadde mr(s) X ringt på døra til naboen og angivelig forsvunnet inn dit.

Jeg har dermed brukt den siste halvtimen klistra til kikkhullet i håp om å få se vedkommende på returen.

Så langt har ingenting skjedd. Noen har tatt heisen forbi etasjen min og naboen over ommøblerer igjen.

Jeg har litt kink i nakken.

Utsikten min den siste halve timen

4 responses to “Ønskes kjøpt: Sikkerhetslås og kjøttøks

  • Frøydis

    Æsj, så ekkelt. Men litt spennende. En gang jeg var aleine hjemme (to hadde gått på jobb og den tredje på universitetet) hørte jeg noen gå forbi i gangen og sette seg på kjøkkenet. Jeg gikk naturligvis ut i fra at det var zombier og bevæpnet meg med saks. Det var heldigvis bare hun som hadde gått på universitetet som var kommet hjem igjen.

    • astarkvedja

      Og så lot du være å angripe henne med saks? (Jeg antar hun ikke hadde mutert på veien til og fra?).
      Jeg veit fortsatt ikke hvem det var, det kunne ha vært naboens ca. fireårige datter som gikk feil, siden vedkommende gikk inn dit etterpå og ble der, men ringeklokka sitter ganske høyt oppe og den røskinga var ganske brutal, og jeg tviler egentlig litt på om fireåringen løfter vekter.

Legg igjen en kommentar

