Ukuleleblogg

I dag ankom endelig min lilla ukulele, som ble bestilt fra ebay for noen uker siden. Den ser nærmest svart ut på bildet, men stol på meg, den er lilla.

Jeg skvatt ganske bra da jeg så Lou Reed vise seg i lakken, men roet meg da jeg innså at det bare var t-skjorta mi som speilte seg. Det ville vært litt merkelig om han begynte å sende meg meldinger fra det hinsidige før han døde. Men han poka meg på Facebook en gang. Kors på halsen.

Nå har jeg omtrent stemt den om til venstrehendt-modus, og har forsøk å spille meg gjennom noen sanger. «Row, row, row your boat» (utelukkende akkorden C) er så langt en schlager. Jeg har også forsøkt «Take on me,» men innser at det kan ta ei stund før jeg mestrer den. Ei god stund. I mellomtida deler jeg en video av noen som mestrer den langt bedre:

Legg igjen en kommentar

