Yoga i for trang gang

Jeg trener yoga i gangen, legger opp yogakortene som en kabal, strekker meg hit og dit og prøver å puste når jeg skal puste, strekke når jeg skal strekke og løfte når jeg skal løfte.

Det går sånn passe.

I solhilsen strekker jeg meg ut og holder på å slå ut speilet i gangen og få de dertil hørende ulykkelige sju årene samt glasskår å plukke opp og en ekstra tur til søppelkonteineren i sprengkulda. Jeg puster og peser uregelmessig og i overveiende grad med munnen. Solhilsen blir med jevne mellomrom avbrutt av at jeg må sjekke hvilken bevegelse som kommer neste gang. Flyten går med andre ord som streamingen av en youtubevideo (av f.eks. Psychedelic Furs) via et 56 kbits modem. Hakkete.

Jeg gir til slutt opp, rister litt på meg og går for å tenke over utfordringen slike jenter sendte meg i går.

Fortsatt god helg!

Legg igjen en kommentar

