Anonym produktplassering

Jeg har kjøpt ny sjampo og ble sjarmert det øyeblikket jeg tok den i bruk. Ikke bare skummer den så det er en fryd. Den trosser i tillegg vedtatte sjampo- og kosmetikkonvensjoner og etterlater meg med lukta av motorolje og nyslått silo i nesegangene. Umiddelbart flashback til barndommens somre, som i stor grad ble tilbrakt i, på og rundt silofôr*, gleden ved å sitte høyt, øverst på lasset i silovogna og se nye utsikter og perspektiver bli åpenbart, minner om sol, sommer, regn og store fremtidsplaner.

Jeg kommer nok til å holde meg til denne sjampoen ei stund. Skum og gode minner. Hva kan man egentlig forvente seg av hårprodukter utover det?

 

 

(*Ja, jeg er klar over farene ved innånding av silogass, særlig av små barn. Av samme grunn fikk jeg ikke lov å nærme meg den fysiske, innestengte siloen før rundt konfirmasjonsalder. I frisk luft var saken en annen.)

One response to “Anonym produktplassering

  • Er bare… « Astarkvedja

    […] i sofaen med en svært flatterende håndkleturban surret rundt mitt nyvaska hår (ja, det lukter motorolje og nyslått silo), og skal snart hoppe i seng for å ta et tidlig tog i morgen tidlig og få unnagjort litt […]

Legg igjen en kommentar

