Miniature disasters

Når jeg skal hente posten, er nøklene mine plutselig borte. I jakkelomma ligger bare en pantelapp. Jeg leiter i alle vesker uten å finne noe mer enn kvitteringer, papirlommetørklær og utallige veskedrops. Jeg fisker fram reservepostkassenøkkelen og har ikke fått post. Nøklene er fortsatt borte. Fortsatt ikke i jakkelomma, fortsatt ikke i veska. Ikke på bord, benker, kommoder eller bak putene i sofaen. Ikke i jakkelomma. Ikke i veska. Ikke på kjøkkenbordet. Og jeg innser at jeg må slutte å definere meg som en person som ikke, aldri, noensinne mister nøklene sine, en person som aldri glemmer dem igjen på bussen, som merker hvis de er på vei ut av jakkelomma på vei heim etter en lang dag. Jeg er en person som mister nøkler og som må ringe vaktmesteren og få ny nøkkel og kanskje skifte hele låsen og som kløner og fjomser og mister nøkler i vilden sky.

De lå bak kommoden i gangen.

Jeg føler meg hel igjen.

One response to “Miniature disasters

  • Myaraq

    Åhåhåh»! Jag tappar inte heller bort mina nycklar. Jag GLÖMMER dem light bara. På konstiga ställen. (Som tex i väskan osv)

    Men jag får sanslös panik varje gång jag inte hittar dem med det samma.

Legg igjen en kommentar

