Tegn på at jeg har hatt et litt for langt opphold i humaniora

Jeg har asymmetriske øredobber.

Jeg overbruker ord som «imidlertid», «hvis», «likeså», «endog» og «hvorledes» Dette kombineres med en sjarmerende hang til tung, gammeldags og ikke spesielt velformet setningskostruksjon: «Mannen, hvis navn er ukjent, likeså hvorledes han kom hit, visste endog hvor sukkeret sto. Imidlertid var kanelens nåværende oppbevaringslokasjon ham ukjent.»

Passivsetninger elskes.

Jeg eier to bøker av Hanne Ørstavik og tre av Jon Fosse.

Jeg syns nynorske futurum-konstruksjoner av typen «nokon kjem til å…» er hysterisk morsomme.

Jeg har i overveiende grad klær med et islett av lilla.

Dagens antrekk er derimot lilla-fritt. Imidlertid har jeg på meg en strikket tunika med bilde av blant annet sopp og katter. Dette matches selvfølgelig med asymmetriske øredobber og ullsokker.

 

Oppdatering: Og jeg glemte selvfølgelig å nevne det. Jeg går med fotformsko. Og i veska har jeg en pose kamferdrops.

5 responses to “Tegn på at jeg har hatt et litt for langt opphold i humaniora

Legg igjen en kommentar

