Siden sist

Det er lørdag, og grunnet flere dagers apati, må jeg nå slå til med atter et «siden sist»-innlegg. Altså:

Siden sist…

— har jeg atter en gang forflyttet meg til Trondheim. Omtrent ti minutter etter at jeg kom inn døra etter å ha slept en tung bag inn og ut av diverse offentlige transportmidler i ulike stadier av blindt raseri, begynte jeg å ommøblere stua. Det ble fint. Etter at jeg flytta sofaen nærmere TVen, ble 32″ plutselig mye større.

— har jeg gått til frisøren. Jeg er ei sånn merkelig jente som foretrekker tannlegebesøk framfor frisørbesøk. Tannlegen min er utrolig koselig, og det er i tillegg null krav til underholdning fra min side, da jeg sitter med masse stæsj i munnen og er avskåret fra å snakke. Jeg prøver heller å himle litt oppmuntrende med øynene.

Hos frisøren blir jeg derimot rammet av en akutt angst for at frisøren skal kjede seg, og prøver mitt beste for å virke interessant og talefør. Ikke har de bedøvelse, heller. Det er derfor jeg bare klipper meg en gang i året. Frisørradioen spilte «Walk on the wild side» og jeg lot 20 cm hår ligge igjen hos frisøren. Jeg har ikke hatt så kort hår siden jeg var (anslagsvis) fem år, og tar meg hele tida i å stå og gre ut i tomme lufta.

— har jeg kjøpt bil. Vidunderet kostet 369,- hos Kremmerhuset og stilte ingen krav til verken edruelighet eller sertifikat. Jeg tror jeg er litt forelska.

— har jeg spist gedigen bolle med ost på bibliotekskafeen med gode venner og tenkt at det er sånn livet skal være. Alltid.

— er jeg fortsatt i forhold med en undermåler. Nå er jeg lei av at du suser og vaser og flimrer og markerer all tekst mens jeg skriver sånn at halvparten blir sletta og plutselig plukker programmer ut av docken sånn uten videre. Jeg har sett mellom fingrene med det, og innbilt meg at det er sjarmerende. Nå er det nok. Når Mac Os X Lion lanseres, byttes du ut, kjære, gamle White Wonder.

 

3 responses to “Siden sist

  • koffeine

    Noe av det jeg liker aller best med bloggen din, er at jeg alltid humrer litt når jeg leser den. Det er en bra egenskap å fremkalle humring hos andre.

    Når det kommer til frisørbesøk, er jeg ganske enig. Jeg har heldigvis en fin frisør. Også lurer jeg på om de kanskje synes det er like greit å bare konsentrere seg om klippejobben? Satser på det.

  • bente

    hehe du skriver veldig veldig bra!! jeg sitter også og humrer nå 🙂
    ha en glad dag!!

Legg igjen en kommentar

