Kjære Microsoft Word for Mac

For å parafrasere de store nittitallsfilosofene i Backstreet Boys:

Quit playing games with my head.

With my text.

With my mind.

(With my…) Quit playing games with my kapittel 4!

Jeg lover å meddele deg ettertrykkelig dersom jeg vil

– ha fotnoter som plutselig forsvinner

– ha ei uutviskelig blanklinje mellom to avsnitt midt i kapitlet

– ha innrykk av et helt avsnitt helt sist i kapitlet

– ha en høyst variabel standard for innrykksbredde i litteraturlista.

Dersom jeg ikke hører fra meg, betyr det at jeg ikke er interessert i noen av disse innslagene.

Til jeg hører fra meg, vennligst

Quit playing games with my head.

 

 

 

 

4 responses to “Kjære Microsoft Word for Mac

  • Øyvind Sæther

    Har du forsøkt libreoffice? Det er en fri gratis kontorpakke som jeg har brukt i mange, mange år. Det fungerer på Mac Intel og Mac PPC. Jeg har ikke brukt Microsoft Office på ti år, så jeg vet ikke hvordan det er sammenlignet med dagens utgave, men det har aldri vært noe jeg har villet gjøre som jeg ikke har kunne gjøre med den kontorpakken. Finnes norsk ordliste etc.

    • astarkvedja

      Takk for innspill. Jeg har tidligere prøvd Open Office og Apples Pages, før jeg bytta til Word rundt nyttår i år. Siden jeg skriver på en masteroppgave som skal inn om to små måneder, tror jeg jeg holder meg til Word enn så lenge:)

Legg igjen en kommentar

