Når det klør i fingrene og vottene vil av

I dag gikk jeg i Converse for første gang på et halvt år.

Jeg kjente grusen gjennom de tynne gummisålene. Når jeg gikk bortover det relativt tørre fortauet kunne jeg gjenoppta min gamle gangfart og slapp å tenke taktikk og balanse for hvert skritt jeg tok. Detter jeg nå? Detter jeg nå? Detter jeg nå? Den frigitte hjernekapasiteten fikk meg nesten til å gå i spinn. Jeg spant. Jeg datt ikke.

Våren kom i dag.

Snart er våren over igjen, melder Adressa.

Jeg gjemmer meg under dyna med det nye dynetrekket og hulker melodramatisk: Stopp verden. Æ vil av.

7 responses to “Når det klør i fingrene og vottene vil av

Legg igjen en kommentar

