Daglig arkiv: 30. mars 2011

Mars attacks

Det renner vann i gatene.

Sesongens første fall på isen skjedde i går

29. mars.

Ved kjøkkenbordet er varmen plutselig kvelende.

En hund virrer rundt og blir

ikke

påkjørt av buss 11.

Hundeeieren dukker opp bak bilen med en bukett blomster.

Hun går og ringer på.

To minutter seinere setter hun seg inn i bilen igjen,

hiver buketten i baksetet, lemper hunden i forsetet, får ikke svar på mobil, suser videre.

På bussen så jeg ei jente og faren hennes spise romkake med bare fingrene.

Av og til skulle jeg ønske jeg var ei flue som slo mot glasset for å komme ut.

Det er ikke alle problemer halvanna linjeavstand kan fikse.


Guide til fastere lår

– Legg ut på joggetur. Ikke glem oppvarming først! Oppvarming er viktig. Gå så fort du klarer bak dynejakkekledte  damer i sin beste alder som har all tid i verden. Velg helst ei løype uten muligheter til å passere. Før du vet ordet av det, er du blitt varm under kragen.

– Begynn jogginga. Jeg vil spesielt anbefale isglatte gangveier mot slutten av mars. Igjen er det viktig å finne noen å ligge bak. Gjerne nyforelska par (fortrinnsvis i dynejakke), som insisterer på å holde hender og sperre av hele gangveien og ikke akter å slippe noen forbi.

– Jogg i sikksakk for å forsøke å passere nevnte nyforelska par. Treff en issvull eller et særdeles glatt parti på veien slik at du faller sidelengs, helst uten å rekke å ta deg for noe nevneverdig. Treff bakken med legg og siden av høyre lår først.

– Kav deg opp, mens du sender sure blikk i retning nyforelska par som ikke en gang gidder å snu seg.

– Fortsett joggeturen. Hvis ønskelig, gjenta fallet på motsatt side på vei heim. (Dette er valgfritt. Jeg syns personlig dette er å gå litt for langt).

– Låret ditt vil i løpet av kvelden begynne å føles merkbart fastere. Det vil imidlertid også vokse i størrelse, og en kledelig kul vil indikere fallretningen til framtidig referanse.

Gratulerer. Du har nå oppnådd fastere lår. For økt utbytte av treningen anbefales å få krampe i rumpe- og lår-regionen i etterkant av treningen. Drikk sjokomelk mens du i speilet betrakter musklene dirre og hoppe av lykke og overanstrengelse.

Astarkvedjas råd bør tas med en klype salt og et stort glass sjokomelk (kanskje ikke kombinert). Rumpekrampe er ikke veien til et nytt og bedre liv. Du skjønner raskt hvorfor.