Jeg ønsker meg en bukett tussilago farfara og pulverkaffe

Jeg sitter i solbriller og Blondie-T-skjorte på en nærsynt glassveranda. I fanget en solblendet laptop, ved siden av meg fem pensumbøker og, i tilfelle jeg føler for å synde mot arbeidsmoralen, en godfeit roman. Barnehagebarna skråler gjennom skya av Alanis Morissette som har omgitt meg de siste ukene.

Jeg myser gjennom solbrillene for å se skjermen.

Det er ingen tvil.

I dag er det vår i Trondheim.

 

8 responses to “Jeg ønsker meg en bukett tussilago farfara og pulverkaffe

Legg igjen en kommentar

