Kjære tenner

Jeg vet jeg ikke alltid er like snill mot dere. Jeg drukner dere i både te, kaffe, juice og, en sjelden gang, brus. Jeg teppebomber dere til tider med IFA, Läkerol og Dent. Jeg småspiser mellom måltider og tenker sjelden eller aldri på syrebalansen i munnen. I fjor drepte jeg en av dere, fikk innmaten fjernet og hele tanna rotfylt. Noen ganger biter jeg skeivt eller skjærer tenner, med det resultat at bittesmå kalkbiter som tidligere var en del av dere, nå er små, irriterende «steiner»  i maten min. Jeg pusser ikke alle flater like grundig, og er jeg trøtt, hopper jeg over tanntråden (ikke bokstavelig talt. Det ville sett rart ut, tror jeg).

Dere har grunn til å bære nag. Jeg har full forståelse for at dere ikke liker meg noe særlig. Men vær så snill, ta det opp direkte med meg. Slutt å la det gå utover høyre kinn! Høyre kinn er ikke en part i saken! Høyre kinn er sånn passe smålei av å være sårfylt og betent som følge av deres krig mot meg. Slutt å bit høyre kinn! Jeg vet dere er betraktelig yngre enn meg, men ærlig talt, å være fjortis er ingen unnskyldning lenger. Dere må da snart nærme dere myndighetsalder.  Oppfør dere!

Takk.

Au.

4 responses to “Kjære tenner

  • Myaraq

    Hahahahahahah du är så rooooolig ! 🙂

  • vaarloek

    huffda! god bedring. og why why whyyy vokser det ikke ut et nytt sett med tenner når man treffer tjue? k, det hadde kanskje sett litt usexy ut, but still. de hadde hatt det så mye bedre enn de som kom da jeg var ti-tolv. og uansvarlig og ikke visste hva tanntråd var.

    • astarkvedja

      Da jeg var ca. 11, leste jeg en artikkel om folk som hadde fått både tre og fire tannsett. Med andre ord har jeg brukt de siste tretten åra på å håpe at jeg er en av de heldige utvalgte med en uuttømmelig mengde tannsett. Det er ikke den beste tannpleiestrategien over tid, tror jeg. Men jeg har en veldig hyggelig tannlege.

Legg igjen en kommentar

