Pannekakebrunch

Jeg har vært så frokostlei i det siste. Runddansen med grovbrød, havregrøt, havregrøt, grovbrød, grovbrød begynner å bli… ja, hva skal man si? Tørr?

Havregrøtlaginga, der jeg stort sett måler opp havregryn og vann på gefühlen og hiver det i mikroen, har riktignok innebakt et spenningsmoment: Vil grøten koke over i dag eller ikke? (Etter to minutter: Vanligvis ikke, men det er fortsatt mer suppe enn grøt. Etter tre minutter: You betcha.) Spenningsmoment eller ikke, man blir lei. Det er altså med god grunn at jeg aldri har frokostblogget.

I dag slo jeg imidlertid til med pannekakefrokost, eller strengt tatt pannekakebrunch. Jeg har lest 101.cookbooks.com til øyet blir stort og vått i ei ukes tid, og følte meg rebelsk. En rask sjekk på dinmat.no og en rask titt i skap og skuffer forsikret meg om at det var gjennomførbart. Resultatet? Amerikanske pannekaker med plommebiter inni og mammas plomme-og eplesyltetøy på toppen. Kombiner dette med nytraktet kaffe i yndlingskoppen av rød emalje og M*A*S*H (Sesong 5: Movie Tonight, en yndlingsepisode) i DVD-spilleren og du har en stykk lykkelig Astarkvedja.

Nå skal jeg ut og gjøre joggeløypa utrygg for alle som finner på å gå foran meg. Hvis du hører noen pese som en rabiessyk hund (dersom de peser, jeg er strengt tatt ikke sikker) bak deg, er det sannsynligvis meg. Dersom noen passerer deg som et korallfarget lyn, er det nok heller noen andre.

Ha en fin søndag, alle sammen!

4 responses to “Pannekakebrunch

  • Kamelryttersken

    Tror nok de peser når de har rabies ja

    Personlig går jeg for havregryn med syltetøy, banan og kefir, eventuelt en variasjon uten syltetøy og/eller banan. Har vært frokosten de siste 25 – 30 årene så det begynner så smått å bli en vane. Som avkommet begynner å ta opp, mer eller mindre frivillig

    Når det gjelder lettvint mat, har også Karavanseraiets kjøkken enkelte ideer.

    Original Kamelrytterske, bare på Karavanseraiet.no. Nå om Kikkerten i glaskarmen

  • Hilde

    Dette så godt ut!! 🙂 Jeg hadde også lyst på sånn frokost i dag. Her ble det brødskive med kanelbolle til dessert!

Legg igjen en kommentar

