Kjære potensielle framtidige innbruddstyv

Jeg skal være borte fra leiligheten min en kortere periode i nær framtid. Jeg antar du følger med på alle mine bevegelser via Facebook, Twitter og bloggen. Jeg skal gjøre det enkelt for deg.

Plantene mine kan du bare ta, så lenge du ikke rører oliventreet jeg har på verandaen. Det er et minne fra éndagsferieturen jeg bevilga meg tidligere i sommer, det kosta skjorta, og jeg har følgelig et svært sentimentalt forhold til det. Ikke så sentimentalt at jeg husker å vanne det ofte nok, men dog. Det samme gjelder den potta det står i.

Bøkene mine kan du bare glemme å ta. Det er ikke alle jeg har lest ennå, og de jeg har lest vil jeg gjerne ha for meg selv. Det er imidlertid visse unntak. Føl deg fri til å ta følgende bøker:

Ingvar Ambjørnsen – Delvis til stede. Jeg har to eksemplarer. Minst ett av disse er til enhver tid tilgjengelig.

Norrøn ordbok. Den har utspilt sin funksjon. Jeg sto til eksamen og fikk navn på bloggen.

Vendelas Make Up Beauty Bible. Nei, jeg indikerer ikke at du ser ut som et uvær uten sminke. Jeg antar du har anstendighet til å ikke indikere det samme om meg, selv om du tydeligvis syns det er helt greit å bryte deg inn.

Ikke ta dagboka fra jeg var fjorten. Tro meg. Du vil ikke lese det som står der.

Mine to klokker som det ikke er mulig å få liv i har riktignok ingen funksjon lenger, men jeg vil gjerne beholde dem. Jeg bruker dem som smykker og lar dem stresse meg to ganger i døgnet.

Fra kjøkkenskapene kan du imidlertid forsyne deg noenlunde fritt. Jeg ser gjerne at du tar de to pakkene med fiskebuljong som vi har forsøkt å begrave i det nederste kjøkkenskapet til venstre. De får hele kjøkkenet til å stinke på varme dager.

Og vær så snill, ikke ta lommelykta mi. Jeg trenger den når jeg vil lage mat samtidig som det står på musikk, varmeovn og støvsuger og hovedsikringen ikke klarer belastninga. Det samme gjelder gryteklutene og brannsprayen.

Og ja, ikke ta nettbankinnloggingsdingsene mine. Jeg har bygd opp en stor grad av irrasjonelt hat mot dem, men banken påstår at jeg trenger den for å sjekke min ikke-eksisterende inntekt og formue. Du vet, i tilfelle noen forsøker å tappe meg for de pengene jeg ikke har.

Jeg håper på din forståelse i denne situasjonen som tydeligvis ikke var mulig for meg å unngå.  På forhånd takk.

 

4 responses to “Kjære potensielle framtidige innbruddstyv

Legg igjen en kommentar

