Lørdagslo

[Les: Lørdags- lo, ikke lørdag-slo]

Og jeg krampesitter i singlet på en litt for kjølig glassveranda og prøver å tvinge hjernen til å våkne fra sin dorske tilstand. Jeg er rammet av ukas sedvanlige tilfelle av lørdagsinfluensa, som innebærer at kroppen er fylt av bly og hjernen av sand. Jeg tror det er lo fra ei ukes språkvask som har samlet seg opp i hjernen og sakker all framdrift. Lørdags-lo. Mest kommafeil og denslags.

Sist helg løste jeg det med å sitte helt i ro og høre Agatha Christie-hørespill i halvmørket. I dag er det imidlertid strålende sol, så da må jeg finne på noe annet. Gå på butikken, for eksempel. Eller trene. Så langt har jeg bare løftet kaffekoppen, dog med mange repetisjoner. Jeg prøver å gjøre mental yoga, men hjernen er lite tøyelig. Jeg skvatt litt da jeg hørte en hund bjeffe energisk utafor her nå nettopp, men effekten var dessverre forbigående.

Tips mottas med takk.

PS: Takk til slike jenter, som linket til bloggen min i går! Hvis dere ikke leser bloggen hennes allerede (og dere er jo oppegående mennesker, så det gjør dere sikkert), gjør det!

 

 

 

8 responses to “Lørdagslo

  • Kamelrytterske

    Nå har du jo 500 meter ned til prix’n og et tilsvarende antall meter andre veien til Bunnpris. I tillegg til de metrene kan du jo gå opp trappa i stedet for å ta heis. Fin trening + at du får handlet. Velger du prixen kan du ta snarveien langs fjæra nedenfor blokkene i Ilsvika på tilbakeveien? Trivelig tur i dette været.

    PS Selvsagt leser vi Slike jenter.

    • astarkvedja

      Jeg gikk en liten omvei til Prix og tok et par ekstra runder rundt sjokoladereolen før jeg gikk samme vei heim med et par tunge poser (og uten sjokolade!). Trapper begge veier. Gleder meg til isen går så jeg kan få mitt naturlige ganglag tilbake.

  • Hilde

    Føler med deg. Her i gården ble dagens treningsøkt støvsuging av katthår.. Resten av dagen skal jeg bare løfte boka, sjokoladen og pepsiglasset 🙂 Du kan sette opp vinduet og slippe inn frisk luft og late som du er ute ? Eventuelt gå å handle noe godt til i kveld! Det var lurt!

    • astarkvedja

      En meget fornuftig måte å tilbringe lørdag på, må jeg si. Hvilken bok er den heldige vinner?
      Nå har jeg handlet og vurderer å gå en tur om ei stund. I mellomtida skal jeg kose meg med ferskpressa blodappelsinjuice og lydbok på verandaen.

  • astarkvedja

    Sånn, nå har jeg jogget/snublet/gått/stavret meg gjennom den ene snøbyga som kom i dag, så nå kan jeg vegetere foran Frasier med god samvittighet.

  • Hilde

    Ja det har du fortjent! Nå laver det ned ute også.. Godt å være inne da.
    Boka er «Brente Skygger» av Kamila Shamsie. Er ferdig med den nå. Var veldig bra! Så bra at det var litt trist å lese den ut.. Nå har jeg begynt på en ny en, men foreløpig er det bare beskrivelser av blå himmel og runde steiner så tror jeg har lagt den på hylla for i kveld.
    Hva leser du på nå ? 🙂

    • astarkvedja

      Så bra! Det er altfor sjelden man finner bøker det er trist å legge ifra seg. Den uka her har jeg prøvd å hvile øynene litt, så jeg har hørt på lydbok i stedet, nå hører jeg andreboka i Hunger Games. Man blir hekta.

  • Hilde

    Lydbok er koselig! Så bra at du har blitt hekta 🙂

Legg igjen en kommentar

