En slags framgang

Det blir varmere i været

det blir kaldere igjen

jeg soler meg på verandaen til det begynner å prikke i leggene

jeg fryser på verandaen til fingrene stivner over tastaturet

jeg sjekker mail

sjekker mail

sjekker mail

180 ganger i døgnet

med klump i magen /

med irritasjon over svar som ikke kommer /

med et slags smil om munnen

og puster lettet/skuffet ut når alt som kommer opp, er kjedemail/reklamemail/spam

jeg jobber, jobber, jobber

jobber for lite, starter for seint, slutter for seint, får ikke sove,

linjeskift

må plassere komma korrekt

tvinge konsentrasjonen inn i en mal

fokusere på teksten

stadig nye tekster / nye forfattere / nye store filer som kræsjer i Word fire ganger om dagen

hvorfor skal det være atten tusen ulike maler for referanser,

og hvorfor er det ingen som kan noen av dem?

Kjøper bananer

de to siste blir brune, og jeg får kjæresten til å sjekke at vi har alt til banankake

Den tredje dagen lager jeg banankake altfor seint på kvelden.

Begynner å høre på Queen igjen,

som da jeg var 13–14–15.

Og det er litt som å komme heim

trygt/kjent/melodramatisk/høyt

i want to break free

well you just turned seventeen (twenty-five), all you wanna do is disappear

don’t stop me now

i’m having a good time

i’m having a ball

 

 

 

7 responses to “En slags framgang

Legg igjen en kommentar

