Hybris until further notice

I fjor ga jeg altså ut ei bok. Not with a bang, but with a whimper fant den veien inn i Bibsys’ hjerte og ble glemt av alle andre. Meg selv inkludert.

Med jevne intervaller, særlig på lite ambisiøse søndager fylt med sol, kaffe, musikk og litt for lett tilgang på nett, kommer jeg igjen på at jeg er publisert forfatter og får en ustyrlig trang til å følge med på egen karriere. Med andre ord: Jeg googler meg sjøl. Stort sett kommer det bare opp dårlige vitser fra Twitter og min betraktning om at «20 spørsmål uten Knut Borge er som berlinerboller uten syltetøy. Hva er poenget?» Det er bra man setter spor etter seg her i verden. Særlig ambisiøst eller karrierefremmende kan det likevel ikke sies å være.

I løpet av søndagens googling dukka imidlertid dette treffet opp, og jeg leste til øyet ble stort og vått.

Boka mi er på ei liste!

Jeg aner ikke over hva!

Jeg lukker skjermen med en følelse av å ha fått diffus cred.

4 responses to “Hybris until further notice

Legg igjen en kommentar

