Hårsår, del 2

Etter å ha gløttet gjennom to–tre youtubevideoer med ett øye og telt litt fram og tilbake på knapper og glidelåser, bestemte jeg meg.

Enten måtte jeg klippe håret, eller jeg måtte ta en beroligende pille (kamferdrops fungerer utmerket til sådan for sarte sjeler som meg selv).

Ergo tilbrakte jeg kvelden foran badespeilet med ei urovekkende spiss saks i hånda, en lånt kam i beredskap , badebelysningen strategisk dimmet og øynene halvveis i speilet, halvveis skjelende ned på håret.

Status: Ingen kroppsdeler gjennomhullet i vanvare med nevnte urovekkende spisse saks. En stk. diger hårball fjernet fra badegolvet. Null stk. hyl ytret (verken i smerte eller sjokk).

Hårmanke: Kortere. Antakelig mer hakkete.

Street-cred: Sjelden vært høyere.

Hva jeg lærte om meg selv:

a) Jeg er sjarmerende klønete når jeg får ei saks i hånda. Skylder på skolen som aldri gav meg venstrehåndssaks. Sakser har alltid vært ubehagelige, uforutsigbare instrumenter som helst bør overlates til andre.

b) Tross nevnte mangel gikk seansen overraskende bra.

c) Jeg kan skremmende lite om hår til å ha en såpass lang manke. En egenskap jeg mistenker med de fleste hester og løver.

d) Jeg får ikke dollartegn i øynene når jeg sparer penger. Øynene mine visualiserer de store haugene av bøker jeg kan kjøpe for pengene jeg har spart.

e) Jeg har et overraskende avslappet forhold til hvordan håret mitt ser ut bak.

f) Takk og lov for hjemmekontor.

Bilder kan lastes opp på forespørsel. Når det tørker. (Håret, ikke bildet)

2 responses to “Hårsår, del 2

Legg igjen en kommentar

