Livstegn fra en språkvasker (25)

Det virker noe spekulativt å skrive et innlegg der jeg skamløst promoterer meg selv generelt og min egen bokproduksjon spesielt for så å forsvinne sporløst i X antall måneder. Jeg forsøker å avbøte denne (jeg gjentar) skamløse kommersialismen med et lite livstegn.

Så.

«Hva er nytt i Astarkvedjas spennende liv», er spørsmålet jeg tenker alle dere har stilt dere minst halvannen gang de siste månedene.

«Skuffende lite», er svaret.

Jeg kjøpte ei kjøkkensleiv i plast på nær-Prixen for ei tid tilbake og er fortsatt litt i ekstase over det. Det er så ekkelt å ta saus med fingrene. Minussida er at det én ting mer å vaske opp. Men vi har sørget for å knuse to glass og en asjett i samme periode, så alt i alt vil jeg si vi ligger greit an. Ikke har vi saus så veldig ofte heller, så sleiva ligger mest i skuffa. Men likevel. Man må ta den ekstasen man får her i livet.

Jeg har bakt eplekake noen ganger, men i og med at jeg ikke har instagrammet det, er jeg usikker på om det telles. Men de ble ganske gode, altså. Æresord.

Jeg har vært forkjøla to ganger alt i høst – og vi er fortsatt bare halvveis i september – her kan det gå mot ny rekord, kyssesykehøsten 2005 trenger ikke føle seg for sikker enda! Ellers har jeg sittet mye med laptop i fanget og flikket på manus, satt inn utallige mengder komma, ødelagt språket mitt på diverse nettaviser og andre dumme ting, vært på Hitra en tur og sittet med laptop i fanget og flikket på manus der, sittet klistret til nettbanken og lurt på hvorfor pengene ikke kommer inn på konto, trukket et lettelsens sukk når pengene endelig dukker opp og jeg slapp å ta saken til inkasso denne gangen også, bekymret meg for omtrent fire tusen ting i minuttet, knapt trent eller vært sosial på det jeg kan huske, men har fortsatt levert alle manus til fristen. Og jeg nevnte eplekake, sant? Og sleiva? Den er svart, forresten. Sleiva, altså. Eplekakene ble sånn eplekakefarga.

Så da tenker jeg vi er ganske ajour.

Hva har dere bedrevet … med?

 

4 responses to “Livstegn fra en språkvasker (25)

Legg igjen en kommentar

