Neglofil fredagskveld

Det er kveld og mørkt ute og herlig dunkelt inne. Jeg småbiter litt på en negl, tar opp igjen kontakten med gamle venner som har flyttet, planlegger, gleder meg for første gang på lenge, selv om alle planer er ganske diffuse.

Må stadig kjenne på tannkjøttet med tunga, det er sårt og litt hovent etter at jeg endelig har begynt å bruke tanntråd, skyver tunga opp mot jekslene og presser, føler meg flink. Fikler med neglene, prøver å forme dem slik jeg vil ha dem, selv om jeg veit det er nytteløst, neglene lar seg ikke forme, men jeg prøver stadig, har presset på dem siden jeg var tolv, presser venstre langfinger mellom tommel og ringfinger, prøver å gjøre neglen smalere, veit ikke hvorfor, men det har vært et stadig ideal, har holdt seg gjennom pubertet og utdanningsløp, aldri blir neglene bra nok, de har rar form og er mjuke, kan bøyes veldig langt bakover bare de er lange nok, og jeg klipper dem ned og presser, klemmer, fikler.

Planlegger filmkveld med kjæresten. Monsterbedriften. Har ikke sett noe særlig Pixar før, må ta igjen det tapte nå, utnytte salg på Platekompaniet. Gleder meg. Har popcorn i skapet og glemte å ta Nexium i går, magesyra brenner i halsen, brystet, magen. Trenger ikke whisky i kveld.

 

Legg igjen en kommentar

